Marski by Scandic hotellihuone

Legendaarisen Marski by Scandic hotellin johtaja palautuu myös työssään

Jos Helsingissä Mannerheimintiellä sijaitseva kaupunkihotelli Marski by Scandic olisi ihminen, hän olisi tyylikäs ja ajan ilmiöistä tietoinen ystävä, joka tervehtii aina iloisesti ja väläyttää valoa tuovan hymyn kaikille. 

Mukavan ystävän parissa viihtyy, joten ei ihme, että ydinkeskustan legendaarisen hotellin, Marski by Scandicin, johtaja Meri Lindqvist toteaa olevansa unelmatyöpaikassaan.

Lindqvist kuvaa hotellia paikaksi, jossa tehdään vieraiden viihtymisen eteen töitä läpi vuorokauden. Tärkeää on se, että hotellin vieraiden lisäksi myös Scandicin tiimiläisillä on hyvä olla.

Jokainen saa olla oma itsensä, ja jokaisen tulee mahdollistaa se myös muille.

meri Lindqvist
Marski by Scadicin hotellin johtaja Meri Lindqvist
Marski by Scandicin hotellin johtaja Meri Lindqvist.

Lindqvist on viihtynyt Scandicissa, Pohjoismaiden suurimmassa hotelliketjussa, eri tehtävissä jo 17 vuotta. Hän on johtanut neljää eri Scandic-hotellia. Sen lisäksi hän on toiminut yrityksen sisällä monissa muissa hotelli- ja ravintola-alan tehtävissä. Urallaan hän on oppinut sietämään myös epätäydellisyyttä.

– Nuorempana ajattelin, että johtajan pitää tietää kaikesta kaikki. Nykyään ymmärrän, ettei kenenkään tarvitse osata kaikkea, vaan tieto ja osaaminen ovat tiimissä.

– Hotellialalla yksilösuoritus ei ole mahdollista, kaikki perustuu yhteistyöhön, Lindqvist korostaa.

– Johtajana minun tehtäväni on luottaa tiimiläisiin. Onnistuminen on sitä, kun yhdessä saavutamme tavoitteemme ja vieraat lähtevät hotellista tyytyväisinä palveluumme.

Johtajuus on Lindqvistin mukaan toimivaa viestintää ja onnistuneiden kohtaamisten rakentamista.

– Arjessani on jatkuvasti paljon kohtaamisia niin tiimiläisten kuin vieraiden kanssa. Olen oppinut, että omalla energiallaan voi vaikuttaa todella paljon kaikkiin tilanteisiin, hyvistä haastaviin. Jokaisessa hetkessä on mahdollisuus innostaa ja yhdistää tiimiä.

Hotelliala elää jatkuvassa muutoksessa, ja kehittyminen on välttämätöntä. Lindqvist on huomannut, että jokainen uusi hotelli ja tiimi on ollut tilaisuus oppia ja kasvaa.

– Olen kiitollinen myös siitä, että työnantajani tarjoaa runsaasti koulutus- ja kehittymismahdollisuuksia Scandic Academyn kautta. Oman urani aikana olen saanut mahdollisuuden käydä laajasti eri johtamiskoulutuksia ja osallistua Scandicin Talent ohjelmaan. Niiden lisäksi olen hyödyntänyt muun muassa coaching- ja mentorointiohjelmia. 

Marsin ravintola.

Lindqvist kokee edelleen oppivansa ja kehittyvänsä Marski by Scandicisssa 

– Saan suurta iloa siitä, että minulla on nyt enemmän kuin koskaan mahdollisuus vaikuttaa tiimiläisten kehittymiseen.

Yksi Scandicin kulmakivistä on vastuullisuus. Se ei tarkoita vain ympäristötietoisuutta, vaan sosiaalinen vastuu pitää sisällään myös tiimiläisten hyvinvoinnin ja kokemuksen merkityksellisyydestä. 

Hotellin arki on hektistä. Lindqvist näkee työstä palautumisen tuoreella tavalla. Hän uskoo, että palautumista ja jaksamista edistäviä hetkiä koetaan myös työssä.

– Minulle palautumisessa auttavat yhdessä tekeminen ja tiimin positiivinen energia. Rennot, hyvän mielen hetket työpäivän aikana, kuten naurut kahvitauolla tai tiimin isot ja pienet onnistumiset, lataavat akkuja.

Myös vapaa-ajalla Marskin hotellinjohtaja pyrkii keskittymään asioihin, jotka luovat tasapainoa ja tuovat iloa. Lindqvist on huomannut usein pysähtyvänsä pohtimaan, miten antoisaa työtä hän saa tehdä.

– Johtajuus hotellialalla on kuin hotellin elämä itse: monipuolista, jatkuvasti kehittyvää ja täynnä kohtaamisia. Jokainen päivä tuo mukanaan mahdollisuuden oppia, kasvaa ja luoda ikimuistoisia kokemuksia – niin tiimille kuin vieraille.

Lue myös artikkeli Y-Säätiön johtajasta Teija Ojankoskesta: Y-Säätiössä tuetaan yhteiskuntaa sydämellä ja järjellä

Jaa tämä artikkeli:

Samankaltaiset artikkelit